jueves, 6 de junio de 2013

SECCIÓ SALUT, AVUI: PARLEM DE LA IMPORTÀNCIA DE TENIR UNS BONS GLUTIS

Tenir un cul ferm és sinònim de salut ja que són significatius els avantatges que ens proporciona a nivell d’estabilitat i de prevenció de lesions.

Abans estàvem dissenyats per anar a quatre potes que el gluti tenia una funció bàsicament locomotora per les extremitats posteriors, a la posició bípeda, en que els glutis són sobretot uns grans estabilitzadors dels malucs i del genoll, tant com quan estem drets com quan caminem.

El Cul està format pel grup muscular dels glutis. Dins aquest grup muscular hi trobem:
Gluti major
Té una funció estabilitzadora tant a nivell de maluc com a nivell de genoll. S’inserta a la pelvis medialment i lateralment a nivell de la fàscia lata, ens evitarà que el genoll pateixi un valg dinàmic (Factor de risc del LCA)

Principal extensor de maluc i rotador extern

Gluti mig
Es tracta juntament amb el gluti major de l’altre gran estabilitzador de la pelvis. Quan ens posem a peu coix ens manté la pelvis recta. Un debilitament del mateix fa que caigui la pelvis. Elevació lateral de la cama.

Gluti menor
És el més petit dels 3, per això serà el més dèbil dels 3 o el que serà capaç de generar menys força. Ajuda al gluti mig en la seva funció d’aguantar la pelvis durant la marxa. Ajuda a l’elevació lateral de la cama.

El treball de glutis, que ens aporta:
- Prevé pubàlgies i protegeix de la ruptura del Lligament Creuat Anterior, evita el Valg.
- A més manté una bona estabilitat de la part central de cos. Sense aquesta estabilitat les extremitats no tindrien un punt fixe per anclar-se i començar el moviment.
- Aquesta estabilitat aconseguida per un to adequat també ens ajudarà a reduir dolors lumbars que sovint venen donats per desequilibris o males postures de la pelvis a l’espai.
- Millora la postura


Si voleu veure el vídeo: