jueves, 17 de julio de 2014

A LA DARRERA SECCIÓ DE LA TEMPORADA DE "ELS MATINS", AMB ELS COMPANYS DEL DIR HEM PARLAT D'UNA NOVA ACTIVITAT "EQUILIBRA'T"

L'Equilibrat es una sessió que fusiona diferents tècniques de moviment com el Ioga, el Pilates, els estiraments estàtics, els equilibris i la tonificació muscular.

L'objectiu és el de tonificar la musculatura, incrementar la flexibilitat, potenciar la concentració i la relaxació i reduir els desequilibris musculars i les tensions emocionals característiques de la vida sedentària i l'estrès.

Quins són els beneficis?

- La part de tonificació dinàmica està pensada per incrementar els nivells de resistència muscular, i, per tant, del to muscular, a través del treball amb autocàrregues, és a dir, fent servir el pes i resistència que genera el nostre propi cos a través del moviment.

- Les parts de flexibilitat dinàmica i estàtica tenen per objectiu incrementar la qualitat física de la flexibilitat muscular. Una musculatura més flexible proporciona uns nivells més amplis de mobilitat, i ajuda a prevenir les lesions que provenen de musculatura hipertònica (quadrat lumbar, femoral, trapezi).

- Reducció dels nivells d’estrès, gràcies a la unió de respiració i moviment, i la focalització en moviments lents i controlats, els nivells d’ansietat o estrès abaixen durant la pràctica, i l’efecte de la pràctica continuada pot ajudar a prevenir i controlar-los.

Si voleu veure el video: http://www.tv3.cat/videos/5178091

Aprofito aquestes quatre ratlles per agrair un any més la confiança que m'han dipositat per fer aquesta secció. Esperem retornar al setembre!

lunes, 14 de julio de 2014

DARRERA SECCIÓ DE LA TEMPORADA AL TOT ÉS POSSIBLE DE RAC1

Hem dedicat la darrera secció d’El Fisio a Casa de la temporada a respondre totes les preguntes dels oients sobre les afeccions dels peus, l’esquena, cames o qualsevol part del cos.

Si voleu escoltar-ho: http://rac1.org/totespossible/blog/consultori-general-de-fisioterapia/

jueves, 10 de julio de 2014

A LA SECCIÓ D'AVUI DE "ELS MATINS" DE TV3, HEM DONAT RECOMANACIONS PER EVITAR EL MAL D'ESQUENA A L'ESTIU

Sovint adoptem posicions i realitzem activitats de forma automàtica i d’esma i sense analitzar si ens són bones o perjudicials per la nostra columna.

 Hem repassat diferents situacions:
-       Les posicions estirats a la tovallola i com aixecar-nos del terra

-      Alguns exercicis aconsellables a fer a la platja

-      El calçat estiuenc

-      Les bosses


I hem acabat dient: “A l’estiu podem fer vacances de tot menys de cuidar la nostra higiene postural i física”
Si voleu veure el vídeo: http://www.tv3.cat/videos/5167451

jueves, 3 de julio de 2014

A LA SECCIÓ FEM SALUT DE “ELS MATINS” DE TV3 D’AVUI, AMB ELS COMPANYS DEL DIR HEM PARLAT DE L’EXERCICI A L’AIGUA

L’exercici a l'aigua elimina entre el 80-85% del pes del cos, en funció de l’alçada de l’aigua  i redueix el dolor articular.
Posa el cor en forma, crema calories, millora el sistema cardiovascular i disminueix la pressió arterial i els nivells de colesterol. Tonifica tot el cos. Millora i reforça la musculatura, la coordinació, la flexibilitat i l'equilibri. Aquests són alguns dels beneficis que produeix l’exercici a l’aigua, avui n’hem parlat a l’espai FEM SALUT de “Els Matins” de TV3.


Si voleu veure el vídeo: http://www.tv3.cat/videos/5158332

lunes, 30 de junio de 2014

A LA SECCIÓ MENSUAL DE "EL FISIO A CASA" DEL "TOT ÉS POSSIBLE" DE RAC1, HEM PARLAT DE TENIR CURA DELS PEUS

                                       
                                     peus
Una de les parts del cos que tenim més oblidades són els peus, importantíssims per tenir una bona salut. El peu normal sol ser un peu pronador, és a dir, tendeix a caure cap a l’interior. Gràcies al calçat i a la musculatura, el peu s’estabilitza i no es torça endins. Si el calçat no és el correcte, no ens ajuda a estabilitzar el peu i apareixen les compensacions i les sobrecàrregues musculars. Per tant, anar ben calçats és importantíssim, ja que, si no repartim correctament el pes a l’hora de caminar, això repercutirà en la resta d’articulacions: genolls, malucs i, naturalment, columna vertebral.



jueves, 26 de junio de 2014

A LA SECCIÓ D’AHIR DE “ELS MATINS” DE TV3, VAM PARLAR DE L’HIPERLAXITUD.

Això així d’entrada no podem dir que sigui un problema, però ho pot esdevenir si no en tenim cura.
 A què és deguda?

Un dels principals components dels teixits connectius del nostre organisme és el col·lagen i la gent que pateix hiperlaxitud el seu col·lagen és més elàstic. Aquest teixits estan dissenyats per donar consistència als tendons, als lligaments, a la pell... i en aquest cas es troben més elàstic de lo normal.

Poden regirar-se el turmell amb facilitat i a priori d’entrada no fer-se tant mal però tenen més predisposició a patir una inestabilitat (d’espatlla, genoll, turmell...)

Com se sap si se’n té?
Hi ha uns criteris és l’score de Beighton:
-         Presentar una hiperextensió de colze de més de 10º
-         Tocar de forma passiva l’avantbraç amb el polze tenint el canell amb flexió
-         Extensió passiva dels dits a més de 90º
-         Hiperextensió de genoll de més de 10º
-         Tocar el terra amb el palmells de les mans al ajupir-se sense doblegar els genolls


Llavors que haurien de fer?
Com que no poden refiar-se de la seva estabilitat lligamentosa, s’han de refiar de la seva estabilitat muscular. Haurien de treballar la musculatura que els estabilitza les diferents articulacions. I també cal treballar la força explosiva ja que en la hiperlaxitud hi ha normalment un retràs de l’activació muscular.


Si voleu veure el vídeo: http://www.tv3.cat/videos/5148211

jueves, 19 de junio de 2014

A LA SECCIÓ DE « ELS MATINS » DE TV3 D’AHIR, AMB ELS COMPANYS DEL DIR VAM PARLAR DEL TREBALL DE GLUTIS, ABDOMINALS I CAMES

S’acosta l’estiu i no solament hem de lluir cos, i aquests grups musculars són dels que marquen figura, sinó que hauríem d’anar una mica més enllà i veure-hi els beneficis que ens comporta tenir-los ben treballats cara a la nostra salut.

Aquest tipus de treball muscular ben aplicat en funció de la tipología de la persona ens ajuda a mantenir una correcta postura corporal i el fet de treballar el famós “CORE” ens dóna més potencia a tots els moviments corporals, ens serveix d’anclatge a braços i cames.


Si voleu veure el video: http://www.tv3.cat/videos/5138091