jueves, 10 de abril de 2014

AVUI A LA SECCIÓ FEM SALUT DE ELS MATINS DE TV3 AMB ELS COMPANYS DEL DIR, HEM PARLAT DE LA BOXA

La boxa és una activitat que està creixent molt en aquests últims anys i està molt de moda entre les noies que es volen posar en forma i busquen complementar la pràctica del Ioga i el Pilates amb una activitat més càrdio i de tonificació.

La tècnica d'una boxa olímpica es practica en parella. Un ataca, un altre defensa, és gairebé com una coreografia, el contacte sempre és controlat. Té ritme com un vals.
Té beneficis cardiovasculars, treballes la resistència, la coordinació de peus i cames.  

Seria més aviat indicada per a  persones joves que volen noves experiències i agafen una disciplina com aquesta, per aprofitar els seus beneficis com esport.


Si voleu veure el vídeo: http://www.tv3.cat/videos/5016851

jueves, 3 de abril de 2014

AVUI A LA SECCIÓ FEM SALUT DE ELS MATINS DE TV3, HEM PARLAT DELS PROBLEMES DE MALUC EN LA GENT JOVE

El xoc femoroacetabular és la causa de dolor en el maluc més freqüent en l'esportista segons una recent publicació del Dr. Marc Philippon en el American Journal of Sports Medicine, encara que no necessàriament és una patologia exclusiva d'esportistes, per exemple després de llargues estones d’estar assegut conduint vehicles, assegut en un despatx,... Un estudi realitzat pel Dr. Michael Leunig en la població suïssa demostra que un 15% de la població té deformitats en el maluc amb predisposició per patir xoc femoroacetabular.

Certes formes de maluc tenen més tendència a patir un xoc femoroacetabular: per exemple un cap femoral gibós el qual en flexionar la cama, la part alta de la giba xoca amb l’acetàbul i no deixa progressar el fèmur cap a dintre de l'articulació. Això fricciona el cartílag i amb el temps ho deteriora. 

Hi ha 2 deformitats típiques:

Efecte CAM es produeix una malformació o protuberància a nivell anterior del coll. 


Efecte PINCER es com si hi hagués una "bisera" prolongació de la cobertura acetabular 


Possibles Causes:

-         Creixement anormal dels ossos
-         Practicar esports que suposin una fricció constant del fèmur contra la pelvis

Inicialment si són joves i estan en un estadi precoç s'opta per fer TT conservador, en qualsevol cas dependrà de la simptomatologia. Actualment sortosament si cal  ja s’estan resolent problemes d’aquest tipus per via artroscòpica. 

Si voleu veure el video: http://www.tv3.cat/videos/4999331

jueves, 27 de marzo de 2014

LA LESIÓ DE VICTOR VALDÉS

Avui a "Els Matins" hem parlat de la lesió que malauradament es va fer Víctor Valdés ahir, en partit de lliga contra el Celta de Vigo.
Amb una jugada fortuita de descoordinació del control motor, el Víctor Valdés tot sol en una aturada i tot seguit un salt cau sobre una cama fent-li un extrany, desviant-se cap al valg (endins) en flexió i produint-se la lesió.

El lligament encreuat anterior va de la superfície pre-espinal de la tíbia  a insertar-se a la cara interna del còndil extern, és el pivot central del genoll. Habitualment la lesió d'aquest lligament pot anar associada al menisc extern que és el més mòbil. Però veient les imatges tal i com se l'ha produït, sembla que es sobreestira el lligament lateral intern, que té forma de làmina i que l'integren 2 fascícles un extern i un intern que es troba íntimament lligat al mur posterior del menisc intern que podria estar afectat.

De fet estic gairebé convençut que a la Ressonància haurà sortit apart de la ruptura del lligament encreuat anterior, una possible afectació del lligament i menisc interns i d'un edema al còndil extern.

El lligament encreuat anterior no cicatritza espontàniament i s'ha d'operar mitjançant un injert, que sol ser autòleg treient-lo del tendó rotulià o dels tendons de la pota d'ànec (isquiosurals).

Si voleu veure el vídeo: http://www.tv3.cat/videos/4982412



A LA SECCIÓ "FEM SALUT" DE "ELS MATINS" DE TV3 D'AVUI, HEM PARLAT DEL PILATES AMB APARELLS

La pràctica habitual de Pilates ajuda a enfortir els ossos, disminuir els problemes articulars i evitar el risc de fractures. Es treballa des de la musculatura més profunda, ajuda a augmentar la força i resistència sense afegir volum muscular, ideal per a persones que busquen tonificar, enfortir i alhora estilitzar el seu cos.

Es treballa sobre tot el control del moviment amb exercicis de respiració, concentració i consciència, resultant ideal per vèncer l'estrès.

Permet enfortir considerablement els abdominals. Els exercicis de Pilates sempre es fan amb el control del centre, “Core” o "powerhouse" que a més són respectuosos amb la columna i el sòl pelvià, ajuden a reduir el perímetre de la cintura, i milloren la salut postural de tota la musculatura del tronc.

Si voleu veure el vídeo: http://www.tv3.cat/videos/4982511


martes, 25 de marzo de 2014

A LA SECCIÓ DE "EL FISIO A CASA" DE RAC1 D'AQUEST MES HEM PARLAT DE LES LESIONS MUSCULARS

Les lesions musculars són molt freqüents en el món de l’esport, però malgrat s’hagin posat de moda degut a que certs futbolistes de primera línia les han patit, les pot patir tothom, tot esportista sigui professional, aficionat o amateur,

Ahir vam parlar-ne i vam respondre a les següents qüestions:


Quins tipus de lesions musculars hi ha i quines serien les causes perquè es produeixen?
Com es classifiquen?
Com s’anomenen, quina és la nomenclatura?
En què consisteix el tractament?
Com les podríem mirar d’evitar?

jueves, 20 de marzo de 2014

A LA SECCIÓ "FEM SALUT" DE "ELS MATINS" DE TV3 D'AVUI, HEM PARLAT DE LA RESPIRACIÓ

Respirar és un acte tan natural que no hi pensem en fer-lo, i de vegades, tampoc pensem en la importància de fer-lo bé. Podem millorar els nostres hàbits de respiració? Quins beneficis obtindríem Hem destacat:

- La importància d’agafar l’aire pel nas, per 2 motius: filtrar-lo i escalfar-lo.

- La mecànica de la respiració

- El nostre organisme genera mucositat fisiològicament, quan ens constipem en segreguem més i ha el perill que ens quedi emmagatzemada als pulmons

Per drenar secrecions seria important en funció de quina zona pulmonar està més carregada, buscar una postura de drenatge i treballar la respiració a aquella zona. Per això lo ideal seria anar a veure un fisioterapeuta expert que t’ajudés inicialment a fer aquest treball específic.

Recomanacions:
-       Beure més de 2 litres d’aigua diaris
-       No fumar

-       I evitar els ambients poc ventilats
Si voleu veure el vídeo: www.tv3.cat/videos/4966991

martes, 18 de marzo de 2014

LA SECCIÓ "FEM SALUT" DE "ELS MATINS" DE TV3 DE DIJOUS PASSAT, VAM PARLAR DE L'EXERCICI A LA GENT GRAN

Aquest dijous passat amb l'ajuda dels amics del DIR, hem parlat de l'exercici en la gent gran.

En la mesura que ens fem grans patim:

         ↓ Disminució de la velocitat  de la marxa
         ↑Augment de  la fatiga muscular
          Desplaçament del centre de gravetat, en conseqüència un Canvi d’equilibri
         ↑Augment del risc de caigudes

Per tant hem de fer un treball de:
    -  manteniment cardiovascular, per tal de disminuir la fatiga
    - d’equilibri per evitar les caigudes
    - en càrrega per combatre l'osteoporosi 
Si voleu veure el video: http://www.tv3.cat/videos/4952691