lunes, 1 de septiembre de 2014

TORNEM A LA RUTINA.....

A la primera Secció de la temporada 2014/2015 de "El Fisio a Casa" del TEP de RAC1 hem parlat del "Sant TORNEM-HI", de tornar a les nostres rutines quotidianes.

Què és la rutina? És el procés que ens permet no haver de pensar cada dia en les accions que fem habitualment.Per tant si hem canviat la nostra manera de fer durant les vacances ens caldrà anar retornant a la nostra jornada habitual. Per això fora bo anar tornant a l’horari habitual i començar a fer totes les nostres activitats diàries de manera progressiva.

A cadascú li caldria trobar la seva Bona RUTINA, sense oblidar-se de cap dels seus components (Exercici físic, moments per la relaxació, donar-nos petits plaers, ser pragmàtics en la resolució de problemes...) i tot fent-t’ho amb BON ROTLLO i ACTITUD POSITIVA.

domingo, 31 de agosto de 2014

DEMÀ TOCA "SANT TORNEM-HI"..... I QUE NO FALTI!!!!

Durant les vacances hi ha temps per tot: córrer, anar a la platja, de concert, a la muntanya, reflexionar, per estar en família, amb els amics, de celebracions….. però com diu aquell tot comença i tot acaba. Demà toca “Sant Tornem-hi” i que no falti!

Toca tornar a la Rutina que precisament serà el tema que tractarem demà a la Secció “El Fisio a Casa” del “Tot és Possible” de RAC1.


Bona tornada a tots els que es reincorporen demà, els que ja ho han fet a seguir i els que estan a punt de fer-ne que vagi molt bé. 

jueves, 31 de julio de 2014

AHIR EM VAN CONVIDAR A L'ESPORT CLUB


Ahir dijous vaig tenir la fortuna de ser uns dels convidats a l'Esport Club del Canal Esport 3. Vaig poder compartir sofà amb Laura Brugués, Marc Negre, Xavier Bonastre i Pep Marí. Vam repassar l'actualitat esportiva del dia fent especial atenció al FC Barcelona, va ser una molt bona experiència que va passar ràpidament i que espero poder repetir.

jueves, 17 de julio de 2014

A LA DARRERA SECCIÓ DE LA TEMPORADA DE "ELS MATINS", AMB ELS COMPANYS DEL DIR HEM PARLAT D'UNA NOVA ACTIVITAT "EQUILIBRA'T"

L'Equilibrat es una sessió que fusiona diferents tècniques de moviment com el Ioga, el Pilates, els estiraments estàtics, els equilibris i la tonificació muscular.

L'objectiu és el de tonificar la musculatura, incrementar la flexibilitat, potenciar la concentració i la relaxació i reduir els desequilibris musculars i les tensions emocionals característiques de la vida sedentària i l'estrès.

Quins són els beneficis?

- La part de tonificació dinàmica està pensada per incrementar els nivells de resistència muscular, i, per tant, del to muscular, a través del treball amb autocàrregues, és a dir, fent servir el pes i resistència que genera el nostre propi cos a través del moviment.

- Les parts de flexibilitat dinàmica i estàtica tenen per objectiu incrementar la qualitat física de la flexibilitat muscular. Una musculatura més flexible proporciona uns nivells més amplis de mobilitat, i ajuda a prevenir les lesions que provenen de musculatura hipertònica (quadrat lumbar, femoral, trapezi).

- Reducció dels nivells d’estrès, gràcies a la unió de respiració i moviment, i la focalització en moviments lents i controlats, els nivells d’ansietat o estrès abaixen durant la pràctica, i l’efecte de la pràctica continuada pot ajudar a prevenir i controlar-los.

Si voleu veure el video: http://www.tv3.cat/videos/5178091

Aprofito aquestes quatre ratlles per agrair un any més la confiança que m'han dipositat per fer aquesta secció. Esperem retornar al setembre!

lunes, 14 de julio de 2014

DARRERA SECCIÓ DE LA TEMPORADA AL TOT ÉS POSSIBLE DE RAC1

Hem dedicat la darrera secció d’El Fisio a Casa de la temporada a respondre totes les preguntes dels oients sobre les afeccions dels peus, l’esquena, cames o qualsevol part del cos.

Si voleu escoltar-ho: http://rac1.org/totespossible/blog/consultori-general-de-fisioterapia/

jueves, 10 de julio de 2014

A LA SECCIÓ D'AVUI DE "ELS MATINS" DE TV3, HEM DONAT RECOMANACIONS PER EVITAR EL MAL D'ESQUENA A L'ESTIU

Sovint adoptem posicions i realitzem activitats de forma automàtica i d’esma i sense analitzar si ens són bones o perjudicials per la nostra columna.

 Hem repassat diferents situacions:
-       Les posicions estirats a la tovallola i com aixecar-nos del terra

-      Alguns exercicis aconsellables a fer a la platja

-      El calçat estiuenc

-      Les bosses


I hem acabat dient: “A l’estiu podem fer vacances de tot menys de cuidar la nostra higiene postural i física”
Si voleu veure el vídeo: http://www.tv3.cat/videos/5167451

jueves, 3 de julio de 2014

A LA SECCIÓ FEM SALUT DE “ELS MATINS” DE TV3 D’AVUI, AMB ELS COMPANYS DEL DIR HEM PARLAT DE L’EXERCICI A L’AIGUA

L’exercici a l'aigua elimina entre el 80-85% del pes del cos, en funció de l’alçada de l’aigua  i redueix el dolor articular.
Posa el cor en forma, crema calories, millora el sistema cardiovascular i disminueix la pressió arterial i els nivells de colesterol. Tonifica tot el cos. Millora i reforça la musculatura, la coordinació, la flexibilitat i l'equilibri. Aquests són alguns dels beneficis que produeix l’exercici a l’aigua, avui n’hem parlat a l’espai FEM SALUT de “Els Matins” de TV3.


Si voleu veure el vídeo: http://www.tv3.cat/videos/5158332