jueves, 27 de junio de 2013

SECCIÓ "FEM SALUT", AVUI: MARXA NÒRDICA

Una activitat que és molt més que caminar, és el "nordic walking", un esport que, com el seu nom indica, és nòrdic i que aquí ja comença a tenir força acceptació.

Neix a Finlàndia el 1930 per entrenament dels esquiadors de fons en el període de no neu.

El material necessari són un parell de Bastons i calçat adient i consisteix en: caminar amb bastons amb una tècnica concreta que fa que activis molts més músculs que caminant normalment  

Beneficis
- Bon treball Cardiovascular.
- Treball d’equilibri, agilitat i coordinació; Es produeix una millora física i mental
- Utilitzar més la part superior del cos i gastar més energia un 30% més aproximadament
- Ens ajuda activar el metabolisme de l’os (contribueix en la millora de l’osteoporosi)

Tres pilars principals: una postura correcta, un patró de marxa correcte i utilitzar els bastons dins aquest patró de marxa

És molt important aprendre la tècnica amb un instructor qualificat gràcies al qual podràs aprofundir en la tècnica i treure'n el màxim rendiment.

A més m'agradaria emfatitzar que es fa força treball de braços i s’exercita sobretot la musculatura de fora dels mateixos i caldria incloure un treball compensatori, un treball de COMPRESSIÓ fonamental per la salut dels manegots dels rotadors si no volem patir tendinopaties. Apart de fer l'escalfament previ i els estiraments específics al final.

Si voleu veure el video: http://www.tv3.cat/videos/4622811