jueves, 16 de mayo de 2013

SECCIÓ "FEM SALUT", AVUI: FEM UN TRIATLÓ

El triatló combina 3 disciplines: nedar, bicicleta i  córrer; sempre amb aquest ordre. N'hi ha de diferents tipus:

- Triatló de distància Sprint:  750m natació, 20 Kms bici i 5 kms corrent

- Triatló de distància olímpica: 1,5 Kms natació / 40 Kms bici / 10 Kms corrent

- Triatló Ironman: 3,8 Km natació / 180 Kms bici / 42,2 Kms corrents

Precaucions

- Passar una revisió mèdica prèvia

- Marcar-se reptes realistes i anar progressant de manera moderada i realista

- Assessorar-se dels professionals experts adients
 
Recomanacions

- Si el teu fort és la cursa a peu, però no tens molta pràctica a la piscina, dedica temps a millorar la tècnica nedant. Apunta't a classes dirigides o entrena en grup per evitar errors d'estil.

- Cal entrenar la transició de ciclisme a cursa. No cal que corris molts quilòmetres després d'un entrenament de bicicleta, però convé que coneguis la sensació.

- El dia de la prova esmorza amb temps suficient per fer la digestió. Durant la bicicleta hidrata't i menja alguna barreta o gel per tenir més energia durant la cursa a peu.


Si voleu veure el video: http://www.tv3.cat/videos/4577253