domingo, 30 de mayo de 2010

ACTIVITAT FÍSICA, OPERACIÓ BIQUINI I DIETA...


Anem a pams, el dimecres passat em van convidar al programa de debat “BANDA AMPLA” que el tema era: “L’operació biquini i les dietes miraculoses”.


Les meves reflexions algunes les vaig poder dir, d’altres aprofito per dir-les ara i són les següents:

- Hauríem d’adquirir uns hàbits saludables des de ben petits i a més combinar-ho d’entrada amb una activitat física, que més endavant es pot acabar convertint en un esport.

- Es va parlar dels abdominals en bon criteri, esmentant que els abdominals convencionals no rebaixen el perímetre abdominal, que no tothom els hauria de realitzar com a tal, ja que sinó es fa un esport o una activitat en que es requereixin aquest gest de flexió anterior de tronc, fora bo realitzar-los de manera hipopressiva. Que es fan en apnea, sense generar pressió sobre les nostres vísceres, bufeta, i que ens ajuda a reprogramar la nostra cintxa abdominal. Un fisioterapeuta format en el tema o un professional especialitzat és la persona indicada per assessorar a la gent, tot valorant el seu to abdominal i en funció de la seva activitat explicar-li com ha de realitzar els abdominals.

- Darrerament hi ha un bum, que li ha agafat a la gent per córrer. Una persona d’uns 40 o 50 anys, sense haver fet massa esport, més ben dit sense tenir una condició física de base, ha de tenir cura si no vol acabar patint-ne les conseqüències.

- Per acabar dir que estem parlant de dietes miraculoses, però això possiblement sigui tractar la conseqüència i s’hauria de mirar la causa perquè estem passats de pes: estrès, problemes genètics, ansietat....etc. Perquè per trobar-la i posar remei als nostres problemes l’abordatge possiblement sigui multidisciplinari: psicològic, mèdic, fisioterapèutic...

La teoria crec que tots la sabem: “Bons hàbits i activitat física” amb l’ajut dels professionals adients que ens calguin.

Si voleu veure el vídeo cliqueu aquí: http://www.tv3.cat/videos/2932090

4 comentarios:

Rubén dijo...

Hola Lluís, vaig veure el programa en directe i vaig quedar sorprès en sentir parlar dels abdominals hipopressius, no n'havia sentit parlar mai. Jo sempre els he fet hiperpressius, -en algunes èpoques de la meua vida n'he fet molts-. D'ara ençà treballaré els abdominals hipopressius, però m'enfronto que no sé quina càrrega diària (o setmanal) de treball abdominal és recomanable. És a dir, no sé quantes repeticions o temps he de dedicar-hi. Em pots aclarir aquest dubte?

Fisioinquiet dijo...

Hola Rubén, celebro que veiessis el programa i que tinguis ara més eines per poder treballar bé els teus abdominals. Com ja deus haver llegit al meu escrit al blog i crec que vam deixar clar els hipopressius estan especialment indicats per reprogramar la nostra cintxa abdominal,és a dir treballar de manera específica el múscul transvers de l'abdomen.S'han d'aprendre a fer ben fets si vols veure-ho novament pots buscar en el meu blog un escrit titulat: "Operació Biquini: Trenquem vells mites" on es poden veure i se'n fa esment fins hi tot dels abdominals hiperpressius en bona posició, que depenent de l'activitat de cadascu també es poden treballar. Repeticions jo et diria buscar 3 posicions: Dret, estirat boca per amunt i a 4 grapes i realitzar-los 8 repeticions cadascun, procurant aguantar en apnea de 15 a 20 segons. Amb això n'hi ha més que suficient. Salutacions

Rubén dijo...

Hola de nou Lluís, agraït des del País Valencià pels teus consells.
Per cert, he estat fent una ullada al teu blog i em sembla molt interessant.
Enhorabona i a seguir.

Fisioinquiet dijo...

Moltes gràcies!!! per esperonar-me!
Una forta abraçada