lunes, 12 de marzo de 2012

AVUI AL TOT ÉS POSSIBLE HEM PARLAT DE COM PREVENIR EL MAL D’ESQUENA DE LA GENT QUE LI TOCA TREBALLAR ASSEGUT

Sovint hi ha la tendència a pensar que quan ens fa mal l’esquena és senyal que l’hem de reforçar, això no és sempre així. Hauríem de fer una diferenciació entre els músculs de l’estàtica i els de la dinàmica. Els de l’estàtica són els que es troben en contracció permanent, ens mantenen la postura, per tant tendeixen a estar sobrecarregats i més aviat els hem d’estirar. Per exemple poseu-vos les mans a la zona lumbar notareu dues cordes fortes són els músculs paravertebrals si els intenteu contraure i relaxar voluntàriament no podreu. En canvi els de la dinàmica, han de tenir un cert to però si que els podem contraure i relaxar voluntàriament, per exemple poseu-vos les mans a la zona abdominal i veureu que els podeu contraure i relaxar els abdominals, per tant aquests si no els treballeu tendiran a estar distesos en excés. Per tant s’han de tenir en compte si són músculs de l’estàtica o de la dinàmica i en general les nostres cadenes musculars i a més una premissa molt important: “sempre hem d’estirar abans el que està escurçat que tonificar el que estigui afeblit”.

Si voleu escoltar-ho cliqueu aquí: http://rac1.org/totespossible/blog/mal-desquena-a-la-feina/
(El Fisio a Casa 12/03/12)