jueves, 21 de noviembre de 2013

LA SECCIÓ DE NOVEMBRE DE "EL FISIO A CASA" DEL TEP DE RAC1, HEM PARLAT DELS ABDOMINALS

Quan es parla de treballar els abdominals primer de tot hem de saber a que ens estem referint a 4 músculs que tenim a la part anterior i lateral de la nostra panxa formant l’anomenada faixa abdominal: el recte anterior, els oblics (major i menor) i el transvers de l’abdomen.

Els exercicis abdominals treballen tots els seus músculs. Però unes vegades forçarem més uns músculs que altres, segons la postura i el tipus d'exercici. És per això, que hauríem de treballar equilibradament tots els músculs abdominals, i no limitar-nos sols a desenvolupar el recte de l'abdomen o famosa tableta de xocolata

Perquè és important treballar els abdominals?

- Ens ajuden a mantenir una correcta postura corporal (sobretot del tronc)

- Li donen estabilitat a la columna vertebral, proporcionen una pressió interna (intraabdominal) que preserva la columna vertebral (evitant dolors i lesions vertebrals)

- Ajuden a mantenir els òrgans interns (estómac, intestins, etc.) al seu lloc

- Li donen més potència a tots els moviments corporals, ja que el tronc forma l'eix del cos humà, i si aquest està equilibrat i musculat, servirà d'anclatge per a cames i braços.

- Ens ajuden a respirar millor i en el control de la micció i la defecació

Com els hauríem de treballar?

Per començar, cal diferenciar entre el treball de la musculatura abdominal superficial i la musculatura profunda.

El Treball de transvers i oblic intern és la base de la musculatura abdominal

Només després d'un Bon control de la mío profunda es pot treballar la superficial. I d'aquí la base de tot exercici abdominal (Pilates, core,....)
 
No hi ha un exercici bo o dolent, sinó que sempre dependrà de l’objectiu que perseguim i de les característiques de cadascú, que l’exercici en qüestió sigui adequat o no. Però sí que és cert que hi ha exercicis més saludables que d’altres, segons la persona. No és el mateix recomanar un exercici concret a una persona jove sense cap patologia, que aquell mateix exercici recomanat a una persona gran, amb obesitat o alguna patologia d’esquena, o a una dona en el post part.