viernes, 13 de enero de 2012

COMPTE AMB LA FAL·LERA PER CÓRRER...

A dia d’avui hi ha una fal·lera per córrer i sembla que tothom hagi de ser capaç de córrer una marató i que correr una mitja marató o una cursa de 10 quilòmetres  ja no és res, i que si no es fa una triatló o una “ironman” ets un pocapena. Crec honestament que no tothom té les condicions físiques per poder córrer una marató ni evidentment encara menys una “ironman”,  i que hem de ser conscients de les nostres possibilitats.
No es tracta d’un esport de contacte i generalment les lesions venen produïdes per una mala pràctica (error en l’entrenament, no escalfar, no estirar,no hidratar-se correctament, no recuperar-se bé...) o per un problema biomecànic no resolt.


CONSELLS PER PREVENIR LESIONS

- Anar de forma gradual
- Escoltar el cos
- Entrenar amb el cap
- UTILITZAR EL CALÇAT CORRECTE
- Evitar sempre córrer per superfícies dures, a ser possible anar variant
- FER UN BON ESCALFAMENT I UN BON REFREDAMENT AMB ELS SEUS RESPECTIUS ESTIRAMENTS. Previs per tensió activa de 4 a 6 segons i al finalitzar per tensió passiva de 20 a 30 segons.

- FER UNA BONA HIDRATACIÓ (beure abans, durant i després de córrer. No esperar a tenir molta sed per beure)

Si voleu veure el vídeo cliqueu aquí:
http://www.tv3.cat/videos/3899910