viernes, 9 de diciembre de 2011

AVUI HEM PATINAT....


Avui amb l’ajuda de l’Anna Barbany, una campiona de Patinatge artístic, hem parlat de quines són les precaucions a tenir en compte a l’hora de patinar amb patins en línia.

BENEFICIS QUE ENS COMPORTA

- Exercitem l’equilibri, els reflexes i la coordinació, a més es fa un treball cardiovascular, de mobilitat i físic .

- Fem una tonificació de la musculatura global de les extremitats inferiors, així com del tronc, els braços i les espatlles, ja que aquests es solen moure quan patinem amb rapidesa.

- Ens ajuda a disminuir tensions i descarregar l’estrès

PRECAUCIONS A TENIR EN COMPTE

- Resulta fonamental fer un bon escalfament fent moviments de: coll, braços, canells, cames i patinant lentament durant uns 10 minuts aproximadament, així com un bon refredament, amb estiraments de cames (Quàdriceps, isquiotibials, panxells) i trapezis.

- Les lesions més freqüents són ferides i contusions produïdes per una caiguda. Com a lesions més greus, les més freqüents són les fractures de l’extrem distal del radi, coneguda com a fractura de colles.Les més banals són les sobrecàrregues musculars.

CONSELLS PER PREVENIR LESIONS

- S’ha de tenir en compte, com a protecció i recomanació, que abans de començar l’exercici ens hem de protegir el cap amb un casc, els colzes amb unes colzeres, els canells amb uns guants i els genolls amb unes genolleres.

- Revisar que els patins estiguin en bones condicions i que quedin ben subjectes al turmell

- Patinar durant 10 minuts lentament i escalfar les articulacions tant de les extremitats superiors, com de les extremitats inferiors. Al acabar fer uns estiraments.

- Tenir en compte algun exercici compensatori, si patinem amb una certa assiduïtat.

Si voleu veure el video cliqueu aquí: http://www.tv3.cat/videos/3848390