viernes, 15 de mayo de 2009

OPERACIO “BIQUINI”, CAL TRENCAR VELLS MITES


La calor apreta i ja hem començat el que anomenem "operació biquini”. Sovint la gent fa coses en aquest sentit que no toquen: mal menjar, fer exercicis que enlloc d’ajudar-los els perjudiquen...etc.
Aquest passat dijous 14 de maig hem parlat de la importància de realitzar una activitat que en podríem dir “CARDIOSALUDABLE”.
A més hem descrit quins són els músculs de l'ESTÀTICA, que són els que ens aguanten i que tendeixen a estar RETRETS (ex. els isquiotibials) i contracturats (ex. zona cervical, dorsal, lumbar, etc) i els de la DINAMICA que la seva problemàtica rau en que es DEBILITEN EN EXCÉS si no els exercitem (ex. abdominals)
Explicàrem a realitzar abdominals hipopressius i vam acabar dient que: “Abans es feia esport per fer múscul. Ara, sovint, es fa múscul per fer esport. I hauríem de procurar: fer esport per fer salut".
Si vols veure el video clica aquí: http://www.tv3.cat/videos/1221989

1 comentario:

m'agrada dijo...

Hola Lluís, vaig veure el programa en directe i vaig quedar sorprès en sentir parlar dels abdominals hipopressius, no n'havia sentit parlar mai. Jo sempre els he fet hiperpressius, -en algunes èpoques de la meua vida n'he fet molts-. D'ara ençà treballaré els abdominals hipopressius, però m'enfronto que no sé quina càrrega diària (o setmanal) de treball abdominal és recomanable. És a dir, no sé quantes repeticions o temps he de dedicar-hi. Em pots aclarir aquest dubte?