miércoles, 14 de enero de 2009

EL PROPER DIJOUS 22 DE GENER…. ES VEURÀ REALITZAT UN DELS MEUS SOMNIS


Tot va començar el 21 de juny del 2007 quan li vaig enviar un email al Sr. Josep Cuní, tot proposant-li una col·laboració en el seu programa “els matins” de TV3. Ell em va respondre ràpidament agraint-me la meva confiança i dient-me que ho tindria en compte. I com diria el filòsof Arthur Schopenhauer: “El destí remena les cartes, però nosaltres les juguem”; i digueu-me insistent o juganer, però el vaig tornar a escriure al cap d’un any, concretament el 18 d’agost del 2008. Curiosament em va respondre a les dues hores d’haver-lo escrit, dient-me que li podia interessar i que estava acabant les vacances, que l’escrigués la segona quinzena de setembre per parlar-ne. Aquí em va venir al cap el llibre “Paraules que curen” de l’Àlex Rovira, concretament el capítol 6 que porta per títol: “Propòsit, voluntat i bona sort” i em permeto el luxe de citar-ne un petit paràgraf que diu així: “Potser el més important és no deixar de fer-se preguntes i de sembrar, cada dia, llavors de possibilitats, crear circumstàncies noves, preparar-nos per quan floreixi l’oportunitat que ens obri les portes cap a una nova realitat desitjada i esperada durant molt de temps, per la que ens hem estat preparant. La bona sort potser és, senzillament, una combinació de preparació i d’oportunitat”.
I la veritat és que després de dues entrevistes al seu despatx professional i una més a les instal·lacions de TV3, li haig d’agrair al Sr. Josep Cuní que em doni la seva confiança i alhora l’oportunitat desitjada, de poder tenir una secció dins del seu Programa.
Espero que la secció sigui: àgil, entenedora, atractiva, original i amena. El que no vull que la gent pensi és que es tracta d’un receptari. El que pretenc és CONSCIENCIAR i MILLORAR HÀBITS dels espectadors, amb el rigor que es mereixen.
L’explicació de molts dels nostres mals o dolences ve donada per:

POSICIONS MANTINGUDES INADEQUADES i MOVIMENTS REPETITIUS, les posicions mantingudes inadequades es poden evitar i els moviments repetitius alguns són inevitables, però són si més no modificables.
Es tractarà de que a cada programa parlarem de posicions mantingudes i de moviments repetitius d’una activitat produïda en algun dels “ESCENARIS” habituals en els quals ens movem:

La LLAR---Els OFICIS o TASQUES DIÀRIES----ESPORTS---OCI o AFICIONS

Per tal de no caure en monotonia , anirem canviant d’escenari de manera cíclica. I com veieu la secció la fa un fisioterapeuta, i amb això ja partim d’una idea IMPORTANT, que és que la tasca del fisioterapeuta no és tant sols tractar lesions, sinó que juga un paper FONAMENTAL en la PREVENCIÓ de les mateixes.

Es tracta de promoure SALUT i PREVENCIÓ, destacant la importància de la tasca del FISIOTERAPEUTA i per tant de la FISIOTERÀPIA.

Vull acabar esmentant unes paraules de Sòcrates que diuen així: “Jo no puc ensenyar-vos res, només puc ajudar-vos a buscar el coneixement a dintre de vosaltres mateixos, cosa que és molt millor que traspassar-vos la meva poca saviesa”

(http://www.tv3.cat/programa/145947628)

No hay comentarios: