domingo, 7 de noviembre de 2010

TOTES LES PERSONES AMB ALGUNA DISCAPACITAT PODEN PRACTICAR ALGUN TIPUS D’ESPORT?


La veritat és que després del que vaig viure, veure i poder conversar aquest dijous passat amb en Sebastian Lorente que és Campió Europeu de golf per a discapacitats en categoria de cadira de rodes, crec que si.
Ens va explicar amb molta naturalitat i distància com es va quedar paraplègic als vint anys, per una imprudència de joventut. Pel que ens va dir de les etapes que em van explicar quan vaig cursar la meva carrera de fisioterapeuta a l’assignatura de psicologia quan es pateix un accident com el seu, va saltar-se’n unes quantes de cop. Es diu que es passa per una etapa de Rebuig, seguidament per una d’irritabilitat, a continuació per una de depressió, per acabar amb l’acceptació, ell de seguida va acceptar la seva nova situació.
Per poder jugar a golf necessita d’una cadira de rodes especial que el posa dret (que podeu veure a la fotografia) i ens va explicar molt bé que la sensació que viu ell perquè nosaltres l’entenguem, és com si estigués penjat d’un arnés, per tant no pot realitzar cops llargs. Vaig analitzar el treball muscular que ha de realitzar per jugar, que és molt de braç i de la seva esquena. La millor solució exercicis compensatoris per contrarestar l’esforç.


Vull acabar dient:


"És d’admirar l’actitud de persones com ell per superar-se"


Si voleu veure el vídeo cliqueu aquí: http://www.tv3.cat/videos/3192131

No hay comentarios: