lunes, 11 de febrero de 2013

AVANTATGES I/O INCONVENIENTS D’EXERCITAR-NOS AMB MÀQUINES DE FITNESS A CASA

Aquest ha estat el tema de la secció del Fisio a Casa d'avui al "Tot és possible" de RAC1.
Les màquines en si no són dolentes el que és dolent és fer-les servir si no són el més adient ni indicat per la teva persona.



Per tant PRIMERA RECOMANACIÓ  assessorar-se per un professional (metge,fisio,preparador físic....)
En quan a la rutina hi ha una màxima que diu: "Més val poc i pair bé"
Ens hem d'anar marcant petits reptes, i és encara amb més motiu si justament amb la finalitat en que ho fem és per sentir-nos millor físicament.

SEGONA RECOMANACIÓ: S'ha de ser regular que no "quadriculat" i exagerat i m'explicaré
Si que és bo ser regular donat que "una flor no fa estiu"
Cal saber que la recuperació després d'un esforç és inversament proporcional a l'edat que un té. Per tant hem de ser conscients de què som capaços d'assimilar i no de fer.

TERCERA RECOMANACIÓ  No hem de ser quadriculats ( 20 series, 30 qm...) sinó anar assajant i veient les sensacions que anem obtenint.
Fer escalfament i refredament

QUARTA RECOMANACIÓ Abans i després de les diferents activitats fora bo escalfar correctament i al acabar fer uns estiraments

Per acabar podem dir: Hem d'estimar el cos, cuidar-lo i respectar-lo i el cos ens ho retornarà amb salut.

Si voleu escoltar el podcast busqueu-lo a: http://rac1.org/totespossible/podcasts/el-fisio-a-casa-11-02-13/