viernes, 3 de diciembre de 2010

MOBILITAT I FLEXIBILITAT DE LA GENT GRAN


A mesura que ens fem grans anem perdent flexibilitat, com la podem recuperar o com la podem mantenir?

Per guanyar mobilitat és molt recomable fer EXERCICIS A L'AIGUA, ens fan moure més, per la flotabilitat, perquè estem desgravats i ens faciliten el moviment. Un bon estil és el "cinquè estil" que és el que es pot apreciar a la fotografia i que ens ajuda molt a corregir la nostra postura diària i alhora a fer una activitat física. Ja que justament fem un treball compensatori corregint l'arrodoniment diari de les nostres espatlles, a més de treballar una bona posició pèlvica i del tronc.

Cal extrapolar el què hem guanyat a l'aigua, dur-ho a terme en sec. Les persones afectades d'osteoporosi és millor que facin activitat amb càrrega, sense impacte, però això afavoreix el metabolisme de l'os.

És important caminar diàriament i no agafar-se com exercici el fet de pujar i baixar escales. I un bon exercici és el ball.

Ballant treballem el moviment, la memòria, etc. Cal anar en compte amb els salts, la hidratació i els talons. Hem de beure sovint. Exemple: ballar country

A més de lo esmentat, realitzar una gimnàstica tova: d'estiraments, reeducació postural, Tai-Txi.. Exercicis suaus que ens ajudin a moure'ns i a tenir més consciència del propi cos, això ens pot ser molt positiu.


Una reflexió: "Estem parits per estar en moviment i quan ens aturem ens apareixen tots els problemes".

Si voleu veure el video cliqueu aquí: http://www.tv3.cat/videos/3247610

3 comentarios:

jordicine dijo...

Passo a desitjar-te un Bon Nadal i un feliç 2011. Un petó i fins aviat.

Fisioinquiet dijo...

Moltissimes Gràcies!! Que siguis MOLT Feliç i que s'acompleixin els teus desitjos i reptes pel 2011. Un petonàs i fins aviat ;)

a peu coix dijo...

Bon Nadal a tu també
Fins aviat!