viernes, 9 de julio de 2010

ELS ABDOMINALS....COM S'HAN DE FER?


Quan una persona té mal d’esquena se li diuen dues coses: una que reforci les lumbars, que l’altre dia ja vam dir que més aviat s’havien d’estirar i l’altre és que reforci els ABDOMINALS.

Sovint només es pensa en fer ABDOMINALS CLÀSSIS contracció muscular dels rectes abdominals i ens oblidem dels OBLICS, del TRANSVERS. Que conjuntament amb el diafragma i la musculatura perineal i amb l’afegitó de les vísceres conformen com un calaix o cofre tancat que té com a funció estabilitzar el tronc.

I en funció de l’activitat de la persona i la seva postura i tipologia, cal recomanar exercitar-los d’una manera o d’una altre.

HIPOPRESSIUS o HIPERPRESSIUS

M’explicaré, amb exemples:

A les senyores quan estan embarassades on els hi fa mal? A la zona dorsolumbar perquè es desequilibren de manera natural aquests grups que esmentem.... I han d’anar amb cura a treballar els abdominals de manera clàssica després del part perquè estem treballant en hiperpressió i tenen la musculatura perineal en aquell moment debilitada i poden patir-ne les conseqüències. Els poden començar a realitzar de forma HIPOPRESSIVA a partir de les 6-8 setmanes aproximadament però molt suaument.

Per contra un esportista possiblement si que els hagi de treballar els rectes, lo qual no vol pas dir que no pugui fer un treball de reprogramació de la seva faixa abdominal, formada pel tranvers i els oblics, realitzant abdominals Hipopressius.


A més cal dir que per reduir perímetre abdominal els rectes treballats clàssicament (hiperpressius) l’augmenten.

Jo acabaria dient que: “si volem anar ben posicionats, ens cal haver treballat entre d’altres coses els abdominals ben realitzats”


Si voleu veure el vídeo, cliqueu aquí: http://www.tv3.cat/videos/3008090