viernes, 8 de octubre de 2010

AQUEST DIJOUS HEM PARLAT DE COM ASSEURE’NS CORRECTAMENT

Podríem descriure quines conseqüències poden provocar l’hàbit d’adoptar alguna d’aquestes tres posicions sovintejades:

- La primera CAMA A SOTA EL CUL, que fomenta la tíbia vara hiperrotada. Això provoca dolors a la ròtula, per hiperpressió.

- La segona sobretot els nens jugant al terra o al sofà, POSICIÓ EN ESTISORES, que provoca les ròtules convergents o “guenyes”, anteversió del cap femoral i peus mirant cap endins. Genera una triple deformitat (a tres nivells: fèmur, genoll i turmell)



- La tercera PEU AL DAMUNT DE LA CAMA CONTRARIA, provoca un treball asimètric de la pelvis i de forma perllongada una compressió del nervi peroneal. Si es creuen las cames es comprimeixen els elements vasculars (artèries femorals) de l’entrecuix.

Quines serien les millors posicions:

Millor posició al terra, jo diria la d’INDI o encara millor la de l’INDI MODIFICADA amb l’ajut d’un esglaó. Que ajuda a mantenir la bona posició de la zona lumbar (la lordosi fisiològica) i redueix la tensió de darrera les cuixes (dels isquiotibials)

Millor posició asseguts a la cadira, ben RECOLZATS a SOBRE ELS ISQUIONS, perquè si hi ha un recolzament asimètric de la pelvis o ens anem deixant relliscar és sobrecarrega la zona lumbar, donat que és una posició on hi ha força pressió discal.

Per acabar dir: “Si volem estar equilibrats, cal estar ben posicionats!!”
Si voleu veure el vídeo, cliqueu aquí: http://www.tv3.cat/videos/3136370